O NAMA

Povijest tvrtke

Tvrtku Potomac d.o.o. osnovala su dva pionira promjena koji su redefinirali niz aspekata modne industrije. Nezadovoljni pristupom kravati i općenito muškoj i ženskoj klasičnoj modi, dali su tom centralnom modnom dodatku novi život i vratili ga duhovnim korijenima. Godine 1990. osnovali  su tvrtku Potomac u Zagrebu, glavnom gradu Hrvatske.

U to doba je u Hrvatskoj postojala duga tradicija svilarskih zanata , koja je svoj vrhunac dostigla početkom 20. stoljeća kao treća zemlja po proizvodnji svile u Europi.  Uslijed turbulentne povijesti  i mnogih režima koji su vladali do pada Željezne zavjese, ponuda kravata, rubaca i šalova bila je oskudna, a industrija u zapostavljenom položaju u smislu kvalitete.

Situaciju u tom periodu najbolje izražava Marijan Bušić, jedan od osnivača i vizionar tvrtke: „Kravata u svjetskoj ponudi tada kao simbol nije imala nikakvu priču u sebi, nije imala osjećaje, nije imala duha, a njezin modni izričaj je bio siromašan i neinventivan. Modne marke su već desetljećima ponavljale istu likovnost, a umjesto da naglašavaju osobnost, indirektno su unificirale pojedinca. Kravata je očito s vremenom izgubila svoju prvotnu funkciju i univerzalna značenja koje je kao simbol predstavljala.“

Upravo sa misijom da vrate kravatu svojim korijenima, partneri Marijan Bušić i Zlatko Penavić, osnovali su 1990. tvrtku Potomac. Njihova misija je bila ponuditi svoju viziju mode koja uvažava pojedinca i njegovu individualnost, predstaviti kravate i rupce kao medij komunikacije i obilježje identiteta, te ispričati priču o njenom porijeklu, što tada nije bilo dovoljno poznato.

Prvi salon CROATA, otvoren u siječnju 1992. godine na Zagrebačkom Kaptolu, ponudio je širok izbor posebno dizajniranih i ručno izrađenih kravata u limitiranim serijama, te pobudio velik interes nacionalne i međunarodne javnosti. U godinama koje dolaze gotovo da nije bilo relevantnog medija u svijetu koji nije pohvalio originalnost Croata proizvoda i prenio zanimljivu priču o kravati i njezinom porijeklu.

Uz kravate, tvrtka je kroz godine vlastitim timom dizajnera i sa dvije proizvodnje postupno razvijala široki asortiman visokokvalitetnih modnih proizvoda proizvedenih u Hrvatskoj: ženski rupci i šalovi, muške i ženske košulje, prsluci, modni dodaci od kože, svile i metala, te nakit. Svaki od novih proizvoda je razvijan s namjerom da kupcima pruži spoj tradicionalnog hrvatskog majstorskog umijeća i dizajnerske lepršavosti.

Ova „inovativna klasika“ urodila je plodom i CROATA je ubrzo postala najcjenjenija i najpoznatija hrvatska modna marka. Razvojem vlastite maloprodaje, upravljanjem partnerskom mrežom distributera i prodajom korporativnim kupcima, tvrtka je iz godine u godinu rasla i razvila se u regionalnog lidera.

Također, tvrtka je osim luksuznog asortimana ponudila i proizvode za  različite tržišne segmente, stoga su vremenom razvijene i robne marke Ban, Souvenir, Trenk i Šestine, cjenovno niže pozicionirane,  te time zadovoljila potrebe cjelovitog tržišta.

U ožujku 2012., došlo je do smjene generacija, kada je za novog direktora imenovan Franjo Bušić, preuzevši upravljanje tvrtke od oca Marijana i njegovog dugogodišnjeg partnera Zlatka Penavića.

Sjedište tvrtke nalazi se baroknoj palači iz 17. stoljeća adaptiranoj u suvremeni poslovni prostor, u samom središtu Zagreba, na adresi Kaptol 13.

Predsjednik Uprave Potomac d.o.o. : Franjo Bušić

www.croata.hr